نویسندگان:
کوثر رضائی1 ، اسماء رضائی2 .1کارشناسی بهداشت عمومی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، آموزش و پرورش شهرستان زاهدان
2کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، موسسه آموزش عالی هاتف زاهدان، آموزش و پرورش شهرستان زاهدان
چکیده فارسی: این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر یکپارچگی حسی بر میزان یادگیری ریاضی در دانش اموزان کم توان ذهنی انجام شد پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نوع نیمه تجربی است جامعه آماری در این پژوهش را تمامی دانش آموزان کم توان ذهنی ۱۰ سال در مدارس استثنایی شهر زاهدان بودند و ۳۰ نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند این مطالعه به مدت ۷ هفته اجرا شد بر اساس یافته های این مطالعه میانگین در گروه کنترل بین پیش آزمون و پس آزمون اختلاف معنیداری مشاهده نشد اثربخشی با اینحال، اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر یکپارچگی حسی توانست بطور قابل توجهی میانگین نمرات ریاضی را بهبود بخشد و تاثیر قابل توجهی داشته باشد در مجموع، بازی درمانی مبتنی بر یکپارچگی حسی بر میزان یادگیری ریاضی در دانش اموزان کم توان ذهنی اثرات قابل توجهی داشت و میتواند برای آنها استفاده شود